Wat is complete voeding?

Wat is complete voeding?

Vitaminfood en de rol ervan in de verstrekking van complete voeding.
Onder complete voeding verstaat men een dieet dat de standaardporties van alle aanbevolen voedingsmiddelen bevat. Dit omvat koolhydraten, eiwitten, vetten, vitaminen, mineralen en water. Alles in de juiste verhoudingen.
Een verblijf bij Vitaminfood vervaagt waarschijnlijk uw definitie, maar niet uw begrip van complete voeding.


Bij Vitaminfood is complete voeding per definitie de kern en de reden van ons bestaan; complete voeding voor eenieder en iedereen. Wij leven en ademen om een kwaliteitsvoeding in de juiste hoeveelheid aan te bieden.
Vitaminfood is nutritioneel compleet met een IFS accreditatie (International Featured Standard).


Van nature zijn we allemaal beperkt in wat we kunnen doen en hoeveel we kunnen beïnvloeden door onze mobiliteit en mono-existentie aard. We moeten ons allemaal specialiseren in de gebieden die we kiezen. Bepaalde gebieden gaan echter verder dan andere. En onze keuze onder die sectoren is voeding; complete voeding.


Ons team wil een duurzame bron van goede brandstof zijn voor ultieme productiviteit. Om ingenieurs in staat te stellen betere constructies te bouwen en architecten betere ambachten te laten ontwerpen of advocaten betere zaken te laten presenteren.


Om vaders in staat te stellen betere vaders te zijn en moeders betere moeders.
En om deze empowerment uit te breiden naar iedereen, ongeacht of ze zich een fatsoenlijke maaltijd of een voedzaam compleet dieet kunnen veroorloven.
Dus wat houdt complete voeding in?


Complete voeding is een onderwerp waar we allemaal recht op hebben om een perfect begrip van te hebben.
Voeding is vooral gericht op:

  • Groei van cellen en lichaam
  • Spier- en weefselherstel
  • Ziektepreventie

Bestudering van voeding onthult wat het lichaam nodig heeft om deze primaire doelen en andere secundaire doelen te bereiken. Het onthult ook hoe het lichaam de vitale verworven voedingsstoffen gebruikt.


Dit is wat complete voeding vereist:
Macronutriënten omvatten koolhydraten, eiwitten en vetten.


1. Koolhydraten - suiker, zetmeel, vezels.
Koolhydraten zijn de basisbron van energie voor ons lichaam.
Een studie van de Harvard School of Public Health, getiteld "The Best Diet: Quality Counts' roept op tot kwaliteitsbeoordeling. Meteen vanaf het begin is het een oproep om niet alleen de hoeveelheid calorieën te meten, maar ook de kwaliteit van die calorieën. Ben u zeker van de kwaliteit van u calorieën of consumeer u geen calorieën?


Koolhydraten zijn een bron van grote bezorgdheid voor de gezondheid en de reden achter verschillende chronische ziekten.


Suikers leveren bijvoorbeeld gebruiksklare energie, maar een piek resulteert in een verstoord evenwicht dat kan uitmonden in diabetes. u mag maximaal 25g voor vrouwen en 36g voor mannen (beide zeer actieve volwassenen) of minder dan 2% van de calorie-inname. Vitaminfood shakes bevatten 2,4g suiker/450g verpakking.


Zetmeel wordt net als suiker gemakkelijk afgebroken en moet in de gaten gehouden worden. Deze twee geven geen volheidseffect en moedigen mensen dus aan om vaak te snacken.


Maar ons doel is om een dieet aan te bieden, geen snack. Dus zetten we in op vezels die goed zijn voor u darmbacteriën, diabetescontrole en -preventie, hart- en vaatziekten en een vol gevoel geven. Vitaminfood zit vol met meer complexe koolhydraten en minder geraffineerde zoals suikers.

2. Eiwitten Eiwitten - bestaan uit 20 aminozuren.
De aanbevolen dagelijkse eiwitinname is o.8g/kg lichaamsgewicht (volgens de National Academy of Medicine).
Erwteneiwitisolaat levert de 10 essentiële eiwitten in overvloed en minder van de niet-essentiële die door het lichaam worden aangemaakt.


Vooral veganisten lopen het risico op een tekort vanwege de aard van plantaardig dieet. Vitaminfood werd echter ontwikkeld met veganistische en vegetarische diëten als centrale pijler, zodat ook voor hen een toereikend eiwitgehalte verzekerd is.


3. Vetten.
Als u over vetten hoort, denk u bijna altijd aan gewicht en verstopte bloedvaten.
Ja, het is waar dat deze twee de belangrijkste gevolgen zijn van een ongecontroleerde vetinname. Vetten zijn echter van levensbelang en daarom levert Vitaminfood 69,8g/450g, waarvan slechts 7,8g verzadigde vetten. Dit is ruim onder de maximumgrens van 10% vet-calorie verhouding.


Vitaal voor het smeren van gewrichten het verminderen van ontstekingen, gezonde hersenen, warmte-isolatie en hormoonproductie.
Het is nog steeds belangrijk om u vetinname in het totale dieet goed in de gaten te houden om lever-, hart- en gewichtcomplicaties te voorkomen.


4. Water.
Onze shaker of uw favoriete zelfgemaakte Vitaminfoodshake levert uiteraard niet de aanbevolen 2 liter, maar wel een deel en is voldoende voor de verterings- en assimilatieprocessen als oplosmiddel en reactant.

Tot de micronutriënten behoren vitaminen en mineralen. Zelfs bij deze voedingsstoffen die in kleine hoeveelheden nodig zijn, zijn sommige in aanzienlijk grotere hoeveelheden nodig dan de andere. De hoeveelheid varieert naar gelang van de behoefte van het lichaam.


5. Vitaminen en mineralen
De immuniteit van het lichaam wordt in hoge mate versterkt door vitaminen en mineralen. Mineralen spelen ook een sleutelrol in belangrijke metabolische en fysiologische processen zoals de zenuwoverdracht.


Vitaminfood zit hier boordevol mee, een voorraad van 27 vitaminen en mineralen. Dit aanbod omvat zowel macro-elementen als sporenelementen.
Wij leggen ook de nadruk op veel voorkomende tekorten zoals ijzer, jodium, vitamine D, vitamine B12, calcium en magnesium. Wij zorgen voor voldoende hoeveelheden van deze vitaminen en mineralen om ervoor te zorgen dat u gezond blijft.


De basis van alle activiteiten is voeding.
Verschillende voedingsmiddelen dienen verschillende doelen, meer dan alleen voeding, maar strekken zich zelfs uit tot de psychologische ruimte. Een goed voorbeeld is kamille, dat angstgevoelens kan genezen.


Voedingsstoffen en processen die bij voeding betrokken zijn, worden geanalyseerd op basis van onder andere moleculaire biologie, biochemie en genetische werking. Dergelijke analyses hebben bewezen dat complete voeding een harmonieuze ontwikkeling van alle lichaamssystemen bevordert, bepaalde ziekterisico's vermindert en leidt tot algemeen welzijn van lichaam en geest.
Vitaminfood geeft u de gezonde energie om de hele dag door te komen. Als u die dag moet doorkomen, dan kan dat maar beter met een nutritioneel complete voeding. Hoe kunt u anders bewijzen dat uw tijd goed besteed is, als u niet op goede brandstof zat?
Complete voeding is ons hoofddoel en stuurt al onze handelingen, dus schrijf u in voor uw regelmatige aanvoer van complete voeding.

 


Referenties:
1. Veganistische en vegetarische dieetplannen- https://health.gov/sites/default/files/2019-09/2015-2020_Dietary_Guidelines.pdf
2. Toegevoegde suikers- https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/sugar/how-much-sugar-is-too-much#:~:text=AHA%20Sugar%20Recommendation&text=Men%20should%20consume%20no%20more,32%20gram)%20of%20add%20sugar!
3. https://nutritionj.biomedcentral.com/articles
4. https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/healthy-weight/best-diet-quality-counts/
5. https://books.google.com
6. https://books.google.com
7. https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/2019/01/17/roadmap-to-a-healthy-and-sustainable-food-future
8. https://www.medicalnewstoday.com/articles/160774#macronutrients
9. https://abbottfamily.com.sg/adult-learning-resource#activeageing