Probiotica, prebiotica en synbiotica onderscheiden

Probiotica zijn levende bacteriën en gezonde gisten die worden aangetroffen in de verschillende kanalen van verschillende systemen bij mensen en andere zoogdieren. Ze worden opgenomen in Vitaminfood-diëten omdat ze helpen bij de vertering en de opname van voedingsstoffen. Wij voegen probiotica toe om de spijsvertering te verbeteren en darmproblemen te verlichten die geassocieerd worden met voedingsvezels, zoals remming van de opname van mineralen in de dikke darm.

Op deze manier kan Vitaminfood gezonde maaltijdvervangers leveren die zowel de voordelen van voedingsvezels als van probiotica bieden.

Wij zijn gericht op "het complete pakket". Hoe meer we in ons mandje hebben, hoe beter. Gezonde voeding helpt je op zo veel manieren, groot en klein. Groot zoals immuniteitsversterking en klein zoals concentratie tijdens werk en studie. Maagklachten en complicaties kunnen gemakkelijk invloed hebben op een belangrijk gebied zoals het vermogen om te concentreren. Hoewel voedsel misschien niet de belangrijkste reden voor afleiding is, heeft het wel een grote invloed op onze concentratie. En Vitaminfood is er om ook daarbij te helpen door de cognitieve functie te verbeteren en een opgeblazen gevoel en winderigheid aan te pakken.

Door voor de kleine dingen te zorgen, wordt het eindresultaat perfect.

In het menselijk lichaam worden probiotica gevonden in de

 Gut

 Urinewegen

Vaginaal kanaal

Mond

Longen

Huid

Ze zijn een samenstelling van bacteriën, schimmels en protozoën die onze tractus en de epitheelbekleding ervan gezond houden en beschermen tegen ziekteverwekkers die de tractus zouden kunnen vernielen en tot bloedingen zouden kunnen leiden.

Probiotica, prebiotica en synbiotica maken deel uit van de goede bacteriën. De nadruk ligt op de probiotica die in onze producten zijn opgenomen. Het menselijk lichaam heeft twee soorten bacteriën, de goede en de slechte, en deze goede bacteriën helpen bij de spijsvertering, het vernietigen van ziekteverwekkers en de vitamineproductie. Specifieke soorten behandelen en voorkomen zelfs darmziekten.

 Er zijn miljoenen microben in de darmen alleen al, waarschijnlijk 100 biljoen van 500 soorten. Deze zijn allemaal essentieel voor de gezondheid en het overleven. Een onevenwichtige verhouding tussen microben wordt in verband gebracht met verschillende ziekten. De micro-organismen in probiotica-producten zijn vergelijkbaar met die in het lichaam en hebben vergelijkbare effecten.

Kenmerken van deze microben:

Kan geïsoleerd worden uit het menselijk lichaam

Moet na inname in de darm overleven; vermogen om vertering en vernietiging door spijsverteringssappen te weerstaan.

Hebben bewezen gezondheidsvoordelen

Kan veilig worden geconsumeerd zonder ziekten te veroorzaken.

Probiotica zijn er in verschillende soorten, maar twee zijn de meest voorkomende:

  1.     Lactobacillus - dit is de meest voorkomende soort.

Meestal aangetroffen in het spijsverteringskanaal, de urinewegen en de geslachtsorganen. Dit type kan worden verkregen uit gefermenteerd voedsel zoals yoghurt.

Ze helpen bij diarree, lactose-intolerantie en infecties van de luchtwegen.

  1.     Bifidobacterium - dit is een grotere groep die uit meer ondersoorten bestaat (meer dan 30).

Dit type kan het prikkelbare darmsyndroom (IBS) verlichten, helpen de bloedlipiden onder controle te houden en de glucosetolerantie in uw lichaam verbeteren.

Bovendien zijn deze probiotica in verband gebracht met de gezondheid van de dikke darm, waar ze in overvloed worden aangetroffen.

Andere voordelen zijn een genezing van inflammatoire darmziekten, het verlichten van infectieuze diarree en diarree veroorzaakt door antibiotica.

  1.     Saccharyomyces boulards -dit is de gist in probiotica.

Dit soort gist wordt in het lichaam aangemaakt en is gezond. Ze tasten de zenuwen aan die de stoelgang regelen.

 

In het algemeen zijn de gezondheidsvoordelen van probiotica:

  •         Verlicht het prikkelbare darm syndroom.
  •         Verlicht constipatie - probiotica verhogen het aantal stoelgangen en maken de ontlasting zachter. Dit maakt het makkelijker om te passeren.
  •         Genezing van colitis ulcerosa en de ziekte van Crohn - deze zijn moeilijk te behandelen en er worden gewoonlijk verschillende herhalingsbehandelingen toegepast omdat ze steeds terugkeren. Bepaalde probiotica worden geacht een terugval van de ziekten te voorkomen.
  •         Ontsteking van de darm te verlichten
  •         Verbeter de gezondheid van de dikke darm door destructieve probiotica af te weren
  •         Besmettelijke diarree en diarree veroorzaakt door antibiotica onder controle te houden en te stoppen
  •         Vermindert de gevoeligheid voor lactose bij mensen die lactose-intolerant zijn
  •         Voorkom dat allergieën en verkoudheid zich manifesteren
  •         Hulp bij infecties van de luchtwegen en verbetering van de gezondheid van vaginale en urinewegen - gistinfecties worden van nature voorkomen door het zure milieu. Maar als antibiotica, anticonceptiepillen en zaaddodende middelen dit milieu veranderen, kunnen probiotica, naast andere conventionele behandelingen, de microflora in evenwicht brengen.
  •         Verbeterde mondgezondheid
  •         Genezen van eczeem.
  •         Reguleren van bloedlipiden en lichaamstolerantie voor glucose.

Het toevoegen van Vitaminfood aan uw dieet zal uw gezondheid waarschijnlijk een boost geven op een aantal van de hierboven genoemde manieren. Meer gezondheidsvoordelen, met minder maagrommels en een lager risico op darmkanker.

             Prebiotica gedefinieerd:

Dit zijn onverteerbare speciale plantenvezels die de darmbacteriën helpen. Ze zijn voedsel voor de probiotica en andere goede bacteriën in de darm.

Oligosacchariden zijn hun belangrijkste bouwstructuur, waardoor ze onverteerbaar zijn. Prebiotica voeden de gezonde microben omdat hun werkingsmechanisme selectief is. Zij stimuleren selectief de groei van probiotica en andere bacteriën. Prebiotica worden verkregen uit fruit en groenten.

Zij zijn ook nuttig op de volgende manieren:

  1.           Verlagen de glycemische index: doordat ze onverteerbaar zijn, duurt het langer voor andere voedingsmiddelen verteerd zijn, waardoor glucose minder snel vrijkomt en in de bloedbaan wordt opgenomen.
  2.             Houd cellen gezond - door goede bacteriën te voeden, worden de cellen van de darm en andere systemen onderhouden.

            III. Fermentatievoedsel - prebiotica worden vaak toegevoegd om de groei van de eigenlijke schimmels, zoals gist, die bij fermentatie worden gebruikt, te voeden en te stimuleren.

  1.           Verhoogt de absorptiesnelheid van calcium in de dikke darm.

We hebben ook synbiotica, afgeleid van het synergetische effect dat ze op het lichaam hebben zodra ze worden ingenomen. Synbiotica zijn een combinatie van prebiotica en probiotica.

Deze combinatie is gunstig in:

  •         Spijsvertering en gezondheid van het spijsverteringskanaal,
  •         Aanmaak van vitaminen
  •         Ondersteunt de cellen in de darm bij het bestrijden van de slechte bacteriën.
  •         De medicatie afbreken en absorberen
  •         Verbetering van de leverfunctie bij cirrotische patiënten

 

Prebiotica en probiotica stimuleren beide het immuunsysteem en voorkomen allergieën en auto-immuunziekten. Het is verstandig om uw arts te raadplegen, vooral voor mensen met een verzwakt immuunsysteem en baby's. Voor de gemiddelde persoon zijn ze echter veilig als ze in kleine, regelmatige porties worden ingenomen.

Bovendien zijn ze een gezond alternatief voor antibacteriële producten zoals triclosan, die niet selectief zijn en de hormonen veranderen en bacteriële resistentie opbouwen.

 

Probiotica zijn goed voor je darmgezondheid en dat begrijpen wij bij Vitaminfood maar al te goed. Vitaminfood is uw go-to oplossing voor probiotica die we leveren naast gezonde maaltijdvervangers en een rijk voedingsprofiel.