Poeders zijn gezond. Maar!

Poeders zijn gezond. Maar!

Wat kan er ongezond zijn aan gedroogde bladeren en gemalen wortels? Dat is hoe eenvoudige poeders zouden moeten zijn. Gedroogd en gemalen zoals onze voorouders deden. Dit zorgt ervoor dat de grootsheid van de natuur behouden en onaangetast blijft, van de grond tot in uw kopjes, kommen en shakers.

Maar niet voor ons... om onze poeders te conserveren, drogen we ze alleen zonder extra conserveringsmiddelen.

Poeders zijn een doeltreffende manier om de houdbaarheid van producten te verlengen. Dit compenseert op zijn beurt de kosten en de beschikbaarheid van voedingsstoffen.

Poeders hebben een ongezonde wikkel om zich heen, maar ze zijn alleen onveilig als ze verontreinigd zijn met giftige stoffen of ongezonde additieven. Poeders kunnen veilig worden gehouden en ongezonde ingrediënten worden vaak toegevoegd met het oog op willekeurige belangen, niet omwille van de voeding.

 Door drogen wordt het grootste deel van het vocht verwijderd, waardoor de metabolische activiteiten worden stopgezet. De voedingsstoffen blijven in een stabiele toestand totdat opnieuw een geschikt oplosmiddel wordt toegevoegd.  

Zijn Vitaminevoedingspoeders echt veilig?

Poeders zijn in wezen het gedroogde en verpakte groene voedsel. Ze zijn niet bedoeld als superfoods, zoals ze wel worden genoemd. In plaats daarvan zijn ethisch bereide poeders en supplementen heilzaam voor de voorziening van extra voedingsstoffen.

Vitaminfoodpoeders zijn bedoeld als maaltijdvervangers en bevatten alleen wat in het kader van volledige voeding past. Ze zijn een geweldige stimulans voor uw gezondheid in:

*Bone and bone density health.

Vooral voor veganisten en vegetariërs zijn de calcium, fosfor en mangaan die je uit Vitaminfood haalt, een geweldige stimulans voor je botdichtheid om te voorkomen dat je botten dunner worden.

*Anaemie en gerelateerd ijzertekort

Het poeder bevat non-heemijzer en vitamine C voor de absorptie. Deze twee zorgen voor een voldoende aanvoer van gezond ijzer en de opname ervan in het lichaam voor de vorming van rode bloedcellen en zuurstoftransport.

*Weight control - je krijgt wat je wilt.

Onze shakes hebben geen standaard maat zoals vloeibare maaltijdvervangers. In plaats daarvan berekent u eenvoudig het aantal calorieën dat u nodig heeft om af te vallen (ongeveer 1400 per dag) en dat is de hoeveelheid die u opschept. Niet meer, niet minder.

Wat je nodig hebt, is wat je krijgt. Als je moet afvallen, bereken dan eenvoudig je inname op basis van het aantal calorieën dat je wilt eten. Als je een bodybuilder bent, voeg dan een beetje meer toe om je doelen te bereiken.

 

*Energy boosts

Een van onze ingrediënten is maca poeder, dat een geweldige energiebooster is. Naast de koolhydraten die maca bevat, stimuleert het gemakkelijk je humeur en energieniveau.

*Immunity

27 mineralen en vitaminen zijn een voordeel voor uw immuunsysteem. Deze fungeren als antioxidanten en helpen bij de ontwikkeling van bepaalde systemen, zoals stevia dat het fagocytisch systeem helpt.

Poeders, met name supplementen, zijn niet gereglementeerd zoals andere voedingsmiddelen.

Dit heeft veel producenten de ruimte gegeven om onethisch te handelen. Veel poeders worden aangeprezen als biologisch of natuurlijk, terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn.

De voedingswaarde van poeders is ook overdreven omdat ze drastische en onmiddellijke resultaten zouden opleveren. Zeker, de concentraties kunnen hoger zijn, maar het is belangrijk om binnen de aanvaardbare dagelijkse inname te blijven. Poeders die bereid zijn met de toevoeging van verschillende chemicaliën kunnen onveilig zijn.

Zijn maaltijdvervangende poeders gelijk aan voedsel?

Het doel van Vitaminfood is om maaltijdvervangers aan te bieden. Dus ja!

Onze maaltijdvervangende poeders bevatten alle macro- en micronutriënten in hun relatieve overvloed. Dit is een complete voeding die maaltijden kan vervangen en alles levert wat uw lichaam nodig heeft.

Vitaminevoedingspoeders zijn even voedzaam als voedsel, zelfs meer, vooral in het geval van junkfood. De meeste diëten zijn niet zo compleet als onze shakes.

Welke u ook gebruikt, controleer of het ten minste 6 g vezels bevat, minder dan 10 g toegevoegde suiker, voldoende eiwitten, 30% vitaminen en mineralen en de door u gewenste calorieën (1400-2000 dagelijkse inname).

Maaltijdvervangers zijn bedoeld om uw maaltijden te vervangen, maar het is ook belangrijk dat u iets binnenkrijgt om op te kauwen. Waarschijnlijk 1 of 2 vaste maaltijden om een ander gevoel van voeding te krijgen. Er zijn voordelen verbonden aan kauwen en vast voedsel voor je darmen.

Zie die voordelen niet over het hoofd. Wij adviseren onze klanten om een goed evenwicht te vinden tussen maaltijdvervangers en andere maaltijden.  

Vitaminfood dekt u in uw drukke levensstijl en voor voedingssupplementen. Het is handig en heel gezond, maar je moet ten minste één vaste maaltijd nemen wanneer je maar kunt.  

Wat we doen om kwaliteitsbehoud voor onze poeders te garanderen...

Vitaminfood is een complete voedingsmaaltijd. Onze poeders worden zo bereid dat de volledige voeding in de poedervorm behouden blijft. Vitaminfood poeders zijn gezond en biologisch.

We volgen de beste praktijken bij de voorbereiding.

  1.       Boordevol voedingsstoffen - we voldoen aan de industrienorm voor complete voeding en elke voedingsstof is in adequate hoeveelheden aanwezig.

Wij nemen alle noodzakelijke macronutriënten en 27 essentiële mineralen en vitaminen op.

  1.       Gemakkelijke snelle bereiding.

Sneller dan een microgolfoven en even gemakkelijk als een pakje openen en er water door roeren; dat is trouwens een volledige bereidingswijze.

Door de voorbereiding bespaart u ook tijd en bent u zelfs in uw drukste schema's gedekt.

  1.       Hoogwaardige bronnen en Non-GMO.

Vitaminfood is afkomstig van producten van hoge kwaliteit. De gebruikte landbouwproducten zijn ook biologisch geteeld zonder genetische modificatie. GMO's worden in verband gebracht met verschillende gezondheidsrisico's. Met Vitaminfood heeft u de vrijheid om te genieten van een niet-gemodificeerde voeding.

  1.       Je varieert de hoeveelheid naar gelang je lichamelijke behoefte.

 

Waar moet je op letten in de poeders die je neemt.

Etiketten lezen is de moderne manier om diëten te kiezen. Door dit te doen ben je in staat om schadelijke chemicaliën zoals

            Natriumbenzoaat

            Mononatriumglutamaat

            Melamine

            Conserveermiddelen en toegevoegde suiker

Allergenen zoals soja, lactose en koemelk, glycogeen

Toegevoegde vezels die vaak in verband worden gebracht met een opgeblazen gevoel

GMO ingrediënten in de producten.

Niet-vegan bronnen - niet alle poeders of poeders op plantaardige basis zijn volledig veganistisch; ze hebben gewoon het merendeel van hun voedingsstoffen van planten. Voor veganisten is het belangrijk om de bronnen van de ingrediënten te controleren.

Porties - als de aanbevolen hoeveelheid niet goed voor u werkt, zoek dan uw evenwicht. U kunt de hoeveelheid verlagen om complicaties te voorkomen.

Reacties - ons lichaam reageert verschillend op verschillende stoffen en hoeveelheidsvariaties. Kijk uit voor eventuele reacties als gevolg van het gebruik van een poeder en verander dienovereenkomstig.

 

Vitaminfood poeder staat boven de massa van eiwitpoeders en maaltijdvervangers als een gezond en betrouwbaar poeder dat u moet overwegen om onmiddellijk in uw dieetplan op te nemen.

Bestel je eigen nu!

 

Referenties:

 

  1. https://bulkinside.com/explosion-protection-process-safety/safe-handling-powders-bulk-solids/
  1. https://www.aiche.org/resources/publications/books/guidelines-safe-handling-powders-and-bulk-solids
  2. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/1541-4337.12580
  1. https://app.knovel.com/web/toc.v/cid:kpHFPPP002/viewerType:toc/
  2. https://books.google.co.ke/books?id=G1_KktVE4YUC&pg=PA342&lpg=PA342&dq=are+foodpowders+safety&source=bl&ots=W78iur4P7b&sig=ACfU3U3FD2H5O3pIcozO40s1qLID1m8QAA&hl=en&sa=X&ved=2ahUKEwjZgerr06DsAhVvDWMBHWieArMQ6AEwEHoECAcQAg#v=onepage&q=are%20foodpowders%20safety&f=false
  3. https://www.amazon.com/Handbook-Food-Powders-Properties-Publishing/dp/0857095137
  4. https://www.nature.com/articles/0802258
  5. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0044848603005325
  6. https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0044848603004228