Geconjugeerd linolzuur - voordelen, dosering en bronnen

Worstelt u met de afzetting van lichaamsvet? Probeert u overtollig vet te verbranden en de verhouding tussen vet en lichaamsgewicht te verminderen? Of is het de teleurstelling van het gebruik van andere ineffectieve producten?

Welnu, die zoektocht eindigt met pure CLA van Vitaminfood.

Wat is geconjugeerd linolzuur?

CLA is een meervoudig onverzadigd transvet dat in 28 verschillende vormen kan bestaan. Meervoudig onverzadigd betekent dat het ergens in zijn structuur dubbele bindingen heeft. Deze dubbele bindingen zijn op een bepaald punt gescheiden door een enkele binding, vandaar geconjugeerd.

Geconjugeerd linolzuur kan op natuurlijke wijze worden verkregen. Het wordt in hogere concentraties aangetroffen in dierlijke producten dan in planten. 78,7 mg/kg room, 98,7 voor gecondenseerde melk en 73,7 voor lamskoteletjes en 9,7mg/kg voor saffloerolie. Het percentage CLA in met gras gevoederde runderen is tot 300-500 % hoger. Het is duidelijk dat je een supplement nodig hebt voor je geconjugeerde linolzuurinname, vooral als je veganist of vegetariër bent. De gemiddelde inname voor niet-vegetariërs is 150 - 225 mg per dag.

Is geconjugeerd linolzuur 100% gezond?

Transvetten zijn meestal ontstekingsbevorderend en worden in verband gebracht met sterk verhoogde cholesterolgehalten in het bloed, waardoor vaten verstopt raken, de bloeddruk stijgt en andere cardiovasculaire complicaties optreden. Dit geldt meestal voor industriële transvetten. CLA zoals het Vitaminfood-supplement voor sport en voeding is een omega-6-vetzuur dat verschillende voordelen aan het lichaam biedt.

 

Ontworpen om iedereen te helpen bij het verbranden van lichaamsvet en de groei van spiermassa bij sporters, is Vitaminfood pure CLA de perfecte match voor jou. Ontvang deze essentiële voedingsstof en pluk de vruchten ervan, waaronder: 

  1. Spiermassa voor bodybuilders

Maak je weg vrij voor grotere spieren met Pure CLA van Vitaminfood. Verminder uw lichaamsvet met behoud van uw lichaamsgewicht. CLA bevordert een gezonde spiertoename door spierverlies tijdens trainingen en tijdens afslankprogramma's te verminderen. Het onderdrukt het proces van eiwitafbraak waardoor de spier die tijdens een training wordt gewonnen een hoger percentage eiwit bevat in vergelijking met vet. CLA geeft je spieren die sterker en van hogere kwaliteit zijn.

  1. Gewichtsverlies

CLA speelt een belangrijke rol bij het afbreken van vet in het lichaam en vormt zo een aanvulling op andere inspanningen om gewicht te verliezen. CLA is alom bekend als een vetverbrandend middel. Het verhoogt het verbruik van vetten tijdens het metabolisme, in tegenstelling tot een eiwit waarvan het de afbraak remt. Dit proces van vetoxidatie wordt door CLA gestimuleerd, waardoor het lichaam meer spieren opbouwt in plaats van vet op te slaan. CLA mobiliseert ook het vet dat reeds in het lichaam is opgeslagen om via lipolyse in het bloedplasma te worden uitgescheiden. Dit verhoogt de vetzuurconcentratie in het bloedplasma en maakt het beschikbaar voor oxidatie om energie te produceren tijdens de training en zelfs tijdens rust.

Het resultaat is een vermindering van het lichaamsvet tot een gezond optimaal niveau en een massaal gewichtsverlies.

Nog steeds op gewichtsverlies, CLA heeft een hoge verzadigingsindex dan koolhydraten wat betekent dat je sneller voller zit en langer. Dit vermindert de totale calorie-inname voor u, wat van pas komt wanneer u probeert uw calorie-inname te beheren. Het helpt ook om uw calorie-inname te beheren door direct invloed op de eetlust via leptine en insuline receptor gevoeligheid.

  1. Hart gezondheid

CLA is een gezond vet dat helpt beschermen tegen het verharden van slagaders en kleinere bloedvaten. CLA houdt uw hart in toom. Geconjugeerd linolzuur heeft omega-3 anti-inflammatoire eigenschappen en helpt ook oxidatieve stress te verminderen.

Deze twee factoren, met name oxidatieve stress, zijn een belangrijke oorzaak van coronaire hartziekten en andere hartproblemen.

  1. Verbetert prestaties en bevordert spierherstel

Met pure CLA hoeft u nooit meer een dag te verliezen aan chronische blessures. Blijf fit met een versterkt herstel en haal het meeste uit uw sportschoolabonnement. CLA, wanneer ingenomen als onderdeel van een evenwichtig dieet en een gezonde trainingsroutine, helpt om meer calorieën te verbranden door het spiermetabolisme te stimuleren.

CLA helpt de hersteltijd te verkorten omdat het de eiwitafbraak van de spieren tegengaat.

 

 Andere voordelen voor de gezondheid zijn:

  •         Stimuleert de botvorming en remt ook het botverlies na de menopauze, zodat dit kan helpen om de gezonde jeugdige botten te behouden als we ouder worden.
  •         Remt de progressie van atherosclerose door te helpen zich te ontdoen van overtollig en schadelijk cholesterol (cholesterol met lage dichtheid).
  •         Verbetert de insulineresistentie in perifere cellen.
  •         Vermindert het risico op kanker - de reden hiervoor is niet duidelijk, maar uit recent onderzoek is gebleken dat dit inderdaad het geval is.

 

Mogelijke bijwerkingen

Natuurlijk is te veel van alles nooit goed. Geconjugeerd linolzuur heeft verschillende voordelen voor de gezondheid, zoals hierboven reeds is uiteengezet, en nog veel meer die niet zijn opgenomen en waarvan de reden nog niet is gevonden.

De aanbevolen dagelijkse inname bedraagt 1 à 3,4 g/dag. Regelmatige overschrijding van deze hoeveelheden en overdadig gebruik hebben echter antagonistische effecten, waaronder:

  •         Insulineresistentie - vooral bij mensen bij wie al diabetes mellitus is vastgesteld, kan een teveel aan CLA de aandoening verergeren. Insuline stimuleert de omzetting van glucose in glycogeen en de cellen om suiker op te nemen en vermindert de hoeveelheid in het bloed. Als cellen resistent worden tegen insuline, blijft de bloedsuikerspiegel verhoogd, wat tragisch is voor diabetespatiënten.

 

  •         Leverbeschadiging - een overmatige inname van CLA kan de lever beschadigen doordat deze wordt overbelast met vetzuren die uit de bloedbaan worden verwijderd. Dit resulteert in wat gewoonlijk een vette lever wordt genoemd, dat wil zeggen een lever met een teveel aan cholesterol.

 

  •         Een teveel aan CLA kan ook de hoeveelheid goede cholesterol in het lichaam (cholesterol met hoge dichtheid) verminderen. Wanneer CLA in overmaat aanwezig is, wordt het cholesterol dat het elimineert ongenuanceerd, simpelweg omdat er teveel CLA is. Hierdoor daalt het niveau van goede cholesterol, wat van invloed is op andere processen zoals de vorming van celmembranen, het transport van in vet oplosbare voedingsstoffen en de vorming van steroïde hormonen zoals testosteron.

 

Als conclusie van de voordelen en mogelijke bijwerkingen, is het verstandig om binnen de aanbevolen dagelijkse inname limieten te blijven en bij te sturen in geval van negatieve bijwerkingen. Vitaminfood CLA supplementen hebben veel voordelen, dus grijp ze voor een gezondheidsboost.

 

 

 

Pure CLA van Vitaminfood bevat nooit (verborgen) suikers of volumiserende voedingsstoffen. Neem elke dag 2 capsules bij de maaltijd en wacht op een game-veranderende transformatie.

  

Pure CLA: de pro voedingsstof

Voor wie is de CAO? 

CLA is voor al diegenen die klaar zijn om hun gezondheid te schalen en de resultaten op hun gewichtsverlies en bodybuilding te verbeteren met het CLA-programma. Neem de capsules om voldoende hoeveelheden CLA binnen te krijgen om uw gezondheid te verbeteren en sneller te herstellen.

Krijg hulp bij het bereiken van uw doelen voor gewichtsverlies, snel spierherstel tussen bodybuilding

sessies, verbranding van lichaamsvet en herstel van spiermassa. De pure CLA van Vitaminfood helpt uw hart te beschermen tegen enkele neveneffecten van duurtrainingen en trainingen met hoge intensiteit.

Wat zit er in pure CLA?

Alleen zuiver geconjugeerd linolzuur (200mg/serving).

Dit enige bestanddeel is een omega 6-vet dat niet in het lichaam kan worden aangemaakt en uit de voeding moet worden gehaald. Vertrouw erop dat Vitaminfood voldoende hoeveelheden levert in de aanbevolen doseringen.

Referenties

  1.     https://www.livestrong.com/article/475393-how-much-cla-should-i-take-daily/
  2.     https://www.webmd.com/vitamins/ai/ingredientmono-826/conjugated-linoleic-acid-cla
  3.     https://www.healthline.com/nutrition/cla-and-weight-loss#TOC_TITLE_HDR_4
  4.     https://jissn.biomedcentral.com/articles/10.1186/s12970-015-0097-4
  5.     https://en.wikipedia.org/wiki/Conjugated_linoleic_acid
  6.     https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6413010/
  7.     https://www.verywellfit.com/does-cla-work-for-weight-loss-90047
  8.     https://www.rxlist.com/conjugated_linoleic_acid/supplements.htm
  9.     https://www.nature.com/articles/1601684
  10. https://www.bulletproof.com/supplements/aminos-enzymes/conjugated-linoleic-acid-benefits-supplement/
  11.